Virksomhedsejere: Kundetilfredshed er nøglen

Som konsulent for folk, der overvejer at starte deres egen lille virksomhed, har jeg naturligvis mange ting til at dele med mennesker. Kunder kommer til mig med et væld af spørgsmål om processen med at starte en virksomhed og oplysninger om hvad man skal fokusere på over alt andet. Når vi har talt gennem logistikken og finanser, der er nødvendige i at starte en virksomhed, flytte jeg hurtigt ind i taler om tasterne for at drive en succesfuld forretning. Den første nøgle, som jeg taler altid om er kundetilfredshed.

Før jeg deler med klienter at kundetilfredshed er min nummer et nøglen til succes, laver jeg dem liste i prioriteret rækkefølge, hvad de føler er de øverste ti nøgler til succes i deres fremtidige forretning. Dette er vigtigt, fordi det får dem tanker om deres mål og om rent faktisk at skulle udføre for deres forretning til en succes. Det meste af tiden mine klienter rang kundetilfredshed et sted i deres liste, men det er meget sjældent, at det gør nummer et spot. De er chokerede, når jeg afsløre min liste og de ser kundetilfredshed hele vejen på toppen.

Jeg føler stærkt om kundetilfredshed af mange grunde. Jeg tror den største grund er, at hele formålet med en virksomhed er at invitere kunder og til at opfylde et behov, som de har. Hvis virksomhedsejere og potentielle virksomhedsejere miste synet af det faktum, at de er i business for kunden og ikke for penge, vil så de aldrig have en succesfuld forretning. Jeg finder, at virksomheder er velstående og længe-varer til den grad, at de virkelig gør kundetilfredshed midt i alle de gør.

Kundetilfredshed betyder forskellige ting for virksomhedsejeren, men det vigtigste det betyder, at kundes behov er den nederste linje og den drivende kraft bag alle beslutninger, der er lavet til virksomheden. Det betyder, at vinde og fastholde kunder er vigtigt nok til at en virksomhed, at de er villige til at foretage ændringer om nødvendigt baseret på hvad kunderne ønsker.

Kundetilfredshed er mangler nøglen i mange kriseramte virksomheder. Give kunder, hvad de ønsker på en måde, de ønsker og i et venligt spørgsmål og mange flere af vores selskaber ville gøre bedre. Kundetilfredshed er svært at opnå, men med hensigt og pleje det kan være givende for alle involverede.

Leave a Reply

Your email address will not be published.