Er PR virkelig en “Blød” disciplin?

Hvis ja, hvad er en “hård” disciplin? En, der involverer HUGEmoney eller personlige smerte? En, der absorberer alle generelle Råds tid? Eller er det den blændende succes af en helt ny virksomhed eller måske, noget der påvirker individuelle karriere? Eller skal det bare ansætte klubber og Knojern?

Jeg mener, at public relations er så “hårdt”, som enhver disciplin kan få, når det sætter sammen til en virksomhed, non-profit, regeringen agentur eller association, ressourcer og indsats planlægning skulle ændre individuelle opfattelse fører til ændret adfærd blandt deres vigtigste uden for publikum. Når det går at hjælpe ledere med at overtale de centrale folk til hans eller hendes tankegang, så Flyt dem til at træffe foranstaltninger, der tillader deres afdeling, gruppe, deling eller datterselskab skal lykkes, det er svært, virkelig hårdt.

Siden, plain og simple, der kan betyde succes eller fiasko for organisationen, ja, jeg vil kalde det en meget “hårde” disciplin faktisk!

Og dette begreb er ikke bare sidder derude helt af sig selv. Dets fundament er den underliggende forudsætning af offentlige relationsitself: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er normalt opnås.

Det er derfor mange ledere er trøstet af thoughtthat rigtige pr planlægning virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd blandt nøgle uden for publikum!

Du skulle være at manager, prøv at huske, at din PR indsats skal kræve mere end særlige arrangementer, pressemeddelelser og brochurer, hvis du skal modtage kvalitet pr resultater du ønsker.

Det vil alle synes værd når hovedstaden givere eller angive kilder begynder at se din vej; Gæsterne begynder at gentage køb; medlemskab programmer begynder at stige; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures begynder at vise op; politikere og lovgivere begynde kigger på dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit, regering eller association samfund; Velkommen bounces i show room besøg forekomme; samfundsledere begynder at søge dig ud, og udsigterne faktisk begynde at gøre forretninger med dig.

Tæt ved er din public relations fagfolk, der kan være af reel brug for dine nye udtalelse overvågning projekt, fordi de er allerede i opfattelsen og opførsel forretning. Men være sikker på, at PR personalet virkelig accepterer derfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Først og fremmest være sikker på, at de mener, at opfattelser næsten altid resulterer i adfærd, der kan hjælpe eller såre din operation.

Før du overvåge og indsamle opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum, gå over dine planer med din PR personale. Øv dig stille spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?

Være klar til en epiphany, når du opdager, at usingprofessional undersøgelse virksomheder at gøre udtalelse indsamling arbejde vil koste betydeligt mere end ved hjælp af de PR folk af jeres, der allerede befinder sig i opfattelsen overvågning business. Men uanset om det er dine medarbejdere eller en undersøgelse firma stiller spørgsmålene, mål forbliver den samme: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, som kan udmønte sig i sårende adfærd.

Målopnåelse tid er ankommet, et mål, der kræver en indsats på de mest alvorlige problemområder du afdækket i løbet af din nøgle publikum perception overvågning. Vil det være at ordne den farlige misforståelse? Korrekt at brutto unøjagtighed? Eller stoppe den potentielt smertefulde rygte kolde?

Livets fakta siger, at fastsætte din PR mål kræver en lige så konkret strategi, der fortæller dig, hvordan man kommer derhen. Kun tre strategiske muligheder er tilgængelige for dig, når det kommer til at gøre noget om opfattelse og mening. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Den forkerte strategi pick vil smage ligesom Hollandaise Sauce på din vafler, så vær sikker på din nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Du bestemt ønsker ikke at Vælg “change” når fakta diktere en strategi for forstærkning.

God skrivning er altid vigtigt i public relations, men aldrig mere end nu. Her, har du sat sammen en overbevisende budskab, der vil hjælpe med at flytte din nøgle publikum til din tankegang. Det skal være en omhyggeligt skrevet budskab rettet direkte mod din vigtigste eksterne målgruppe. Vælg din bedste forfatter, fordi han/hun skal komme op med korrigerende sprog, der ikke er bare overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis det er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og vinden op med opførsel du har i tankerne.

Vælge kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked opmærksom på din målgruppe kan være en sjov akkord. Der er mange tilgængelige for dig. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Tag tid til at forsikre dig, at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.

En anden virkelighed, vi arbejder i PR er troværdigheden af enhver besked skrøbelige og altid mistanke til nogle folk. Så er den metode, du bruger til at kommunikere det en meget velbegrundet bekymring. Hvilket er grunden til du måtte ønske at afsløre sådan en korrigerende besked gennem mindre præsentationer og møder i stedet for ved hjælp af højere profil pressemeddelelser.

Mange eventualiteter kan føre dig til begynder en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Men ikke noget som taler om statusrapporter. Du skal bruge mange af de samme spørgsmål bruges i benchmark-session. Men nu, vil du være på strenge opmærksom på tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.

Ikke alle programmering løber hurtigt, så bør momentum flag, kan du altid flytte ting af tilføjer flere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.

Ringer taktiske enheder taktiske enheder (som kommunikation taktik drøftet ovenfor), undgår du forveksler dem med den bredere og mere omfattende mission kendt som pr. En mission for at vi nu seeallows ledere af alle striber til at ændre individuelle opfattelse på en måde, der fører til ændret adfærd blandt nøgle uden for publikum.

En disciplin, du helt sikkert kunne kalde en af “hårdere” discipliner forsikring succes i enhver manager.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *